زندگینامه دکتر مهر محمدی سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان
دکترمحمود مهرمحمدی در تهران دیده به جهان گشود و او تحصیلات خود را در رشته تکنولوژی صنعتی، در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا/فرزنو دنبال کرده و لیسانس خود را در سال 1979 دریافت نمود. سپس فوق لیسانس تکنولوژی آموزشی را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا / سن حوزه در سال 1981 اخذ کرد. سرانجام در سال 1987 در رشته برنامه ریزی درسی و آموزش به دریافت درجه دکترای تخصصی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی / لوس آنجلس نائل آمد. او هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس می باشد و ضمن آن به فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی اشتغال دارد.
گروه : علوم انسانی
رشته : تعلیم و تربیت
تحصیلات رسمی و حرفه ای : دکتر مهر محمدی تحصیلات آکادمیک خود را در رشته تکنولوژی صنعتی، در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا/فرزنو دنبال کرده و لیسانس خود را در سال 1979 دریافت نمود. سپس فوق لیسانس تکنولوژی آموزشی را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا / سن حوزه در سال 1981 اخذ کرد. او سرانجام در سال 1987 در رشته برنامه ریزی درسی و آموزش به دریافت درجه دکترای تخصصی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی / لوس آنجلس نائل آمد.
همسر و فرزندان : دکتر مهرمحمدی متاهل و دارای سه فرزند می باشد
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : دکتر مهرمحمدی ضمن تدریس در دانشگاه عهده دار مشاغل و مسولیتهای زیر بوده است: - مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1364- 1361. - رئیس مرکز برنامه ریزی آموزشی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1368- 1366. - مشاور پژوهشی و برنامه ریزی وزیر، وزارت آموزش و پرورش، 1376- 1367. - مدیر کل، مرکز تحقیقات آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش 1371- 1369 - رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش، 1376- 1374 - رئیس گروه تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت مدرس 1379- 1368 - سردبیر، فصلنامه تعلیم و تربیت، پژوهشکدة تعلیم و تربیت 1367 تاکنون - عضو شورایعالی آموزش و پرورش، 1382 تاکنون - عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، 1382 تاکنون - عضو کمیته واژه گزینی علوم تربیتی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، 1382 تاکنون - سردبیر فصلنامه مطالعات برنامه درسی، انجمن برنامه ریزی درسی ایران، 1382 تاکنون
فعالیتهای آموزشی : دکترمهرمحمدی از سال 1367تا 1376 به عنوان استادیار در وزارت علوم و تحقیقات اشتغال داشته است. پس از آن به عنوان دانشیار همکاری خود را با گروه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس آغاز کرد. او در مقطع کارشناسی ارشد دروسی چون: برنامه ریزی درسی، سمینار در مسائل آموزش و پرورش، مبانی روان شناختی برنامه ریزی درسی و نظریه های برنامه درسی و در مقطع دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، طراحی برنامه درسی ، نظریه های برنامه درسی و نظریه های یادگیری و شیوه های تدریس را تدریس نموده است.
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : دکتر مهرمحمدی عضو هیئت مدیره انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، عضو هیئت مدیره انجمن برنامه ریزی درسی ایران، عضو انجمن پژوهش های آموزشی ایران، انجمن تحقیقات آموزشی آمریکا (AERA)و انجمن بین المللی برای پیشرفت برنامه درسی (IAACS) می باشد. او همچنین با نشریات زیر همکاری دارد: فصلنامه تعلیم و تربیت، پژوهشکده تعلیم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش - پژوهش در مسائل تربیتی، انجمن ایرانی تعلیم و تربیت - فصلنامه مطالعات برنامه درسی، انجمن برنامه ریزی درسی ایران - پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، موسسه تحقیقات تربیتی، دانشگاه تربیت معلم - فصلنامه علوم انسانی، دانشگاه الزهرا - نشریة علوم تربیتی و روان شناسی، دانشکدة علوم تربیتی درون شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد- نشریه نوآوری های آموزشی، موسسه پژوهشی برنامه ریزی و نوآوری های آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی - مجلة بین المللی علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس مهر محمدی علاوه بر فعالیت های یاد شده پروژه های تحقیقاتی زیر را به انجام رسانده است: - سومین مطالعة بین اللمللی ریاضیات و علوم (TIMSS)، 1372- 1370. - اولویت های پژوهشی حوزة علوم انسانی، شورای پژوهشهای علمی کشور، 1378. - طراحی الگوی ارزشیابی مدیران ستادی و اجرایی، آموزش و پرورش، 1371. - بررسی افزایش دسترسی به آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1383. - تدوین سیاستهای راهبردی کاربرد ICT در آموزش و پرورش، موسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی، 1383. - بازنگری در الگوی مفهومی آموزش های فنی - حرفه ای در ایران، 1383.
آرا و گرایشهای خاص : دکترمهر محمدی تحقیقات و مطالعات خود را عموماٌ با گرایش بسیار به سمت مباحثی چون: رویکردهای طراحی برنامه درسی، روش شناسی پژوهشی در حوزة برنامه درسی، هنر و زیباشناسی در برنامه درسی، برنامه درسی پنهان، برنامه درسی پوچ، تلفیق برنامه های درسی، مطالعات تطبیقی در حوزة برنامه درسی، راهبردهای یاددهی - یادگیری، بازنگری در الگوی آموزش دینی جوانان و نوجوانان در دوره تحصیلی متوسطه، فصلنامه نوآوری های آموزش موسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی، پژوهش مبتنی بر عمل فکورانه در فرآیند برنامه درسی: نظریه عمل گرای شوآب، فصلنامه نوآوری های آموزشی، موسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی، استاندارد سازی فرآیند تدریس و افزایش کیفیت: توهم یا واقعیت ها، نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت و Arts Education in Iran: Reclaining the Lost Ground, Intl. Journal of Humanities T.M.U., Summer & Fall 2003 به انجام رسانده است.