کارگاه آسیب شناسی پژوهش در علوم تربیتی
در آستانه هفته پژوهش و به همین مناسبت جلسه شورای مدرسین پردیس امام جعفر صادق(ع) در سالن معلم پردیس برگزار شد . این جلسه باکارگاه آموزشی دکتر حسین اسکندری عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد یا موضوع «آسیب شناسی پژوهش در علوم تربیتی»آغاز گردید. در این کارگاه آموزشی دکتر اسکندری با بیان اینکه مسائل تربیتی حول سه محور پژوهش سیاست و عمل قرار می گیرد افزود در زمینه سیاست،سیاستگذران ،مدیران و برنامه ریزان تاثیر گذارنند که آسیب در این محور مربوط به بودجه،جریانهای سیاسی،سلسله مراتب آموزشی،انتخاب گزینشی یافته ،کافی دانستن تجربه های پیشین،سوءگیری در سفارش پژوهشها،عدم تناسب چرخه های سیاسی با چرخه های پژوهشی و تحقیقات ابزار تبلیغات می باشد . ایشان همچنین در محور پژوهش و پژوهشگران و اندیشمندان:علم شویی،-ابتذال علمی-تکاثر علمی ،خلط سوال و مساله ،عدم اطلاع از مسائل دنیای واقعی تعلیم و تربیت ، سوءگیری در پژوهش وپژوهش برای پژوهش را از آسیبهای آن دانستندو در پایان آسیب های محور عمل(کارشناسان، کارمندان، شاغلین سطوح پایین) را استغنای کاذب،تکیه بر کلیشه ها و تجارب غلط گذشته ،عدم اطلاع از یافته های پژوهشی و عدم توجه و کاربست یافته های پژوهشی بیان کردند. در پایان این جلسه اساتید به بیان نقطه نظرات خود در مسائل آموزشی پرداختند.